(603) 7967 5821 / 5800 pasum@um.edu.my

Tatacara Permohonan Sewaan Ruang Di Pusat Asasi Sains, UNIVERSITI MALAYA

Home / Utama / Kemudahan / Tatacara Permohonan Sewaan Ruang Di Pusat Asasi Sains, UNIVERSITI MALAYA

  1. Layari laman web www.umpoint.um.edu.my

 
  1. Isikan Event Purpose, Date dan Facility Category dan klik Search Now untuk melihat ruang-ruang yang boleh digunakan dan maklumat mengenai ruang tersebut.

 
  1. Klik LOGIN untuk masuk ke dalam sistem. Masukkan userid, password dan kategori pengguna. Sila Register a New Account jika masih belum mempunyai akaun pengguna.

 
  1. Klik Book a Space dan isikan maklumat yang diperlukan. Kemudian klik Search.

 
  1. Klik untuk ruang yang dikehendaki dan klik Availability.

 
  1. Masukkan maklumat yang diperlukan. Makluman harga sewaan akan dipaparkan

 
  1. Tick pada kotak Yes, I agree with the Pusat Asasi Sains space's terms and conditions. Read Terms & Condition now. Kemudian klik Continue.

 
  1. Maklumat mengenai tempahan ruang akan dipaparkan. Klik pada Quantity untuk Reserve More Items jika perlu. Klik Continue.

 
  1. Muat naik dokumen yang diperlukan. Klik Continue.

 
  1. Maklumat tempahan ruang dipaparkan. Klik Confirm Booking.

 
  1. List of Unpaid / Pending Booking akan dipaparkan. Status Pending Decision. Email mengenai tempahan ruang akan dihantar kepada pemohon untuk makluman.

 
  1. Permohonan tempahan ruang akan diluluskan oleh pihak PASUM dalam tempoh 7 (tujuh) hari bekerja jika dokumen yang diminta adalah lengkap.

 
  1. Pemohon dikehendaki untuk membuat pembayaran sewa selepas permohonan diluluskan secara atas talian. 

 
  1. Emel berkenaan dengan sewaan akan dihantar untuk makluman pemohon.





 
Last Updated: 25/07/2021